TRIATLÓ

LLUITANT CONTRA LA RUTINA

TRIATLÓ

LLUITANT CONTRA LA RUTINA


UN DIMARTS QUALSEVOL DEL MES DE GENER. SÓN LES 8 DEL VESPRE. EN UNA PISTA DE TARTAN DE 400 METRES T’ESTÀS DEIXANT LA PELL FENT SÈRIES. FA UN FRED QUE PELA, PERÒ ÉS EL QUE ET MARCA L’ENTRENAMENT. ARA MATEIX PARARIES DE CÓRRER I MARXARIES A CASA AMB LA CALEFACCIÓ, A SOPAR UNA SOPA BEN CALENTA I UNA CERVESETA. PERÒ EL TEU ENTRENADOR T’ANIMA A SEGUIR. PER SORT NO ETS L’ÚNIC QUE ESTÀ EN LES MATEIXES CONDICIONS QUE TU. ENTRE TOTS ET CONVENCEN PER ACABAR L’ENTRENAMENT QUE HAS COMENÇAT. NO ES POT DEIXAR A MITGES. OI QUE LES ALTRES COSES DE LA VIDA LES ACABES? DONCS ARA ACABES DE FER LES SÈRIES I PUNT.


L’hivern se t’està fent etern i encara veus lluny el mes d’abril, que és quan comença la temporada de triatlons i el motiu de tant d’esforç continuat. Hauràs de buscar solucions mentals per poder seguir entrenant per aconseguir la fita que t’has proposat enguany.

Els triatletes tenim la mala sort que la temporada dura d’abril a octubre. Si comptem que entremig hi ha les vacances i si tens la mala sort que la punta de la teva feina et coincideix a l’estiu, has begut oli. Això vol dir que estem 8 mesos entrenant per gaudir-ne tan sols entre tres i quatre. El món de l’esport pot ser molt injust. Però com tot en aquesta vida hi ha solucions per fer més agradable l’espera.

corrent

APUNTAR-SE A CURSES DE RUN


Una bona manera de deixar la rutina dels entrenaments del dia a dia és apuntar-te a una cursa de córrer. Les de 5 km queden prohibides. Massa poca estona corrent per tot el que comporta (inscriure’s per internet, anar a dormir d’hora i llevar-se d’hora, vestir-se de competició, recollir el dorsal, fer el cafè pre competició per poder córrer més ràpid, barallar-se amb tots els que volen estar com tu a la primera fila de la sortida, córrer com un boig, treure el fetge per la boca, arribar a meta, recollir la bossa, el regal, anar a buscar el cotxe mentre intentes trobar la millor excusa per explicar que has corregut molt malament, arribar a casa, dutxar-se… però quin estrès!). Serà millor que corris un 10.000, i encara molt millor una mitja marató. Però córrer i prou es fa molt monòton. L’esforç és més continuat i més dur. I com que no ens agrada anar a passejar-nos a les curses, ho donem tot i acabem com acabem.

Potser és millor disputar una cursa de muntanya. No has de seguir un ritme ràpid i constant. Pots caminar de tant en tant, ja que tens l’excusa que no serveix de res córrer si la pujada és massa pronunciada. La part bona és que fent trail reforçaràs els bessons i els quàdriceps i a l’estiu podràs lluir més cames. Ah, i els avituallaments i regals de les curses de muntanya acostumen a estar molt i molt bé!

running_p

FER ALGUNA DUATLÓ


Per sort tenim un circuit català potent, amb un bon grapat de proves tant de muntanya, com de BTT. És una bona manera per comprovar l’estat de forma i per no oblidar com es fan les transicions, com baixar de la bici en marxa sense fotre’t de lloros, deixar el casc, canviar de bambes a tot drap, començar a córrer amb aquelles molèsties tan agradables de quan canvies la musculatura que treballa… Però és clar, encara fa fred i la mandra que fa posar-te a combinar córrer, agafar la bici i tornar a córrer amb trimono pot aparèixer en qualsevol moment. Per tant és millor dir al coordinador de l’equip que t’apunti perquè si ho has de fer per internet, pots caure en la temptació de no inscriure’t.

FER SORTIDES DE BICI AMB ESMORZAR INCLÒS


Fem esport per passar-ho bé i sobretot per poder menjar bé sense acumular els greixos dels àpats que faries igualment. Així que la millor solució per seguir mantenint la dinàmica d’entrenament sense caure malalt implica combinar els entrenaments amb el ganivet a les dents amb sortides amb un bon esmorzar a base de botifarra amb seques i altres derivats. La recomanació és no fer-ho cada dissabte o no et servirà de res les lluites que lliures entre setmana.

I és millor parar a esmorzar quan queda poc per arribar a casa o encara cauràs de la bici amb els dos quilos que peses de més i els gots de vi que has pres, tot confonent el porró amb el bidó d’isotònic.

ciclisme

TRUCS MENTALS INVERSEMBLANTS


En aquest esport no es para ni en cap de setmana així que has de buscar la manera de no estalviar-te els entrenaments del cap de setmana.

En primer lloc has de començar a assumir que has de dormir, com a mínim, dues hores menys que la teva parella. El dia té 24 hores i no te’n pots passar una tercera part estarrufat al llit. Així que et tocarà llevar-te d’hora els dissabtes i diumenges. I com superar la mandra de sortir del llit calentet i amb bona companyia?

Posarem un exemple que et pot passar. Tens la mala sort que és 6 de gener i que estàs a la ciutat dels teus sogres. És el dia de reis i et toca sortir a córrer. L’entrenador no està per posar dies de festa i tu li vols fer cas. Doncs busques fer una tasca per compensar la parella. Per exemple decideixes anar a comprar melindros perquè li encanten. Agafes les bambes, les malles llargues, samarreta tècnica i un bitllet de 10 € i cap a buscar melindros. Tens la mala sort que els sogres viuen als afores de la ciutat i encara més sort que a la primera pastisseria no tenen melindros. I encara més sort, no en tenen ni a la segona, ni a la tercera, ni a la quarta, ni a la cinquena. Carai tu, quina capital de comarca més canyera, no tenen melindros! Hi ha un moment que dubtes de si estàs fent un bon entrenament o un suïcidi perquè tornaràs a casa sense el botí i la justificació de la teva escapada. A la sisena fleca en trobes, en compres i tornes a casa amb la bossa a la mà i corrent a 4 ‘30’’. Am la recerca del tresor ja has corregut 13 km i només falta que algú de casa hagi fet xocolata desfeta per començar el dia bé.

Una altra solució pot ser marxar de cap de setmana a casa d’uns amics que viuen a la Costa Brava. Quan tots dormen penses que els hi faràs una sorpresa i els hi aniràs a comprar uns croissants. Estàs lluny de la ciutat i aquí de melindros no en trobaràs ni a un radi de 100 km. Uns bons croissants de xocolata aniran bé, també. Però avui tornes a estar de sort: al poble no hi ha cap fleca que obri els diumenges i has d’anar al poble del costat que està a 7 km. Ets un paio afortunat i la ruta per arribar-hi és complicada. Hi ha unes rampes molt pronunciades i això et fa feliç. Corres com mai perquè saps que endraparàs un bon esmorzar i perquè els amics i la parella estaran molt orgullosos de tu: dos al preu d’un.

Aquest sentiment d’orgull de la parella durarà, però, fins que comenci la temporada i marxis diumenge sí, diumenge també a competir. Llavors l’única cosa que portaràs és roba suada i un cansament que no et deixarà fer res durant la resta del dia. Però d’això ja en parlarem d’aquí a uns mesos, ara no t’atabalis.

Ja tens maneres de poder aguantar fins a l’abril. No tens excusa per entrenar, entrenar i seguir entrenant!

TRIATLÓ: LLUITANT CONTRA LA RUTINA
|  FOSBURY.CAT  |